Keresés ebben a blogban

2011. ápr. 12.

Vanília pudingos kifli

Csenge kakaós falatkái láttán megint csak elcsábultam. Viszont úgy döntöttem, hogy én nem kakaós változatot fogok készíteni, hanem beújítok és vanília pudinggal próbálom ki. Aztán persze, ha már elkezdtem változtatni a recepten pár cserét még végrehajtottam, ha már belelendültem az alkotásba :)) Az eredményt pedig majd a fotón láthatjátok. Engem meggyőzött! Bár egyszer ki fogom próbálni kakaósan is, az is biztos.

Hozzávalók a tésztához:
  • 300 g átszitált liszt (nálam 100 g fehér liszt és 200 g tk. tönköly liszt)
  • 150 g szoba hőmérsékletű vaj
  • csipet só
  • 5 ek. porcukor (nálam 4 ek. méz)
  • 2-3 ek. hűtött tejföl
  • 1 tojássárgája
Töltelék: 
  • vanília puding
 Először a vanília pudingot főztem meg, így addig volt ideje kihűlni amíg a tésztával bajlódtam. A pudingporhoz cukor helyett mézet adtam hozzá.
Átszitáltam egy tálba a liszteket, hozzáadtam a sót és összekevergettem őket. Apránként belemorzsoltam a vajat a lisztbe. Hozzáadtam a mézet, a tejfölt és a tojássárgáját és összegyúrtam a tésztát. A tésztát kettéosztottam. Kilisztezett deszkán  kör alakúra nyújtottam, cikkekre osztottam és megkentem a vanília pudinggal a tetejét. Kiflikén felcsavartam őket és tojássárgájával megkentem a tetejüket, majd előmelegített sütőben megsütöttem őket. Ebéd után finom nasinak bizonyultak, de gyanítom hogy holnap reggelire is ezt fogom enni ;))

4 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon guszta, jól néznek ki, ügyes vagy!

Panna írta...

Kati,

Köszönöm! Jól is laktam velük :)) A vacsi ki is marad..

Ditta írta...

Nagyon finom lehet!Bevállalnám szívesen:-)

Panna írta...

Ditta,

Küldök párat :)))