Keresés ebben a blogban

2012. jan. 9.

Égetett cukros puszedli

 Anyukámnak készült karácsonyra. Ígérem több karácsonyi már nem lesz, jönnek a hétköznapi receptek :) Csengénél találtam a receptet, de nekem valamiért nem lettek olyan szépek, mint az ö puszedlijei.

Hozzávalók:
  • 2* fél csésze kristálycukor
  • fél csésze víz
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 csapott kiskanál szódabikarbóna
  • 2 tojás szétválasztva
  • 500 g finomliszt
  • fél teáskanál őrölt fahéj
  • 300 g porcukor
Elkészítés:
  1. Fél csésze cukrot karamellizálunk, majd felöntjük a fél csésze vízzel, majd hozzáadjuk a cukor másik felét. Megvárjuk amíg feloldódik, aztán hagyjuk kihűlni.
  2. Kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a szódabikarbónát és a fahéjat, összekeverjük, majd elmorzsoljuk benne a vajat.
  3. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájukat a már kihűlt égetett cukorhoz adjuk, majd a liszttel összedolgozva közepesen lágy kissé ragacsos tésztát kapunk.
  4. Apró golyókat formázunk belőle, majd kizsírozott tepsiben megsütjük.
  5. A tetejét a mézeskalácsomnál is használt írókával díszítettem.


    7 megjegyzés:

    Kati írta...

    Még sosem készítettem puszedlit, de ezek nagyon szépek, anyukád biztos nagyon örvendett a házi készítésű ajándéknak:)

    Barbi írta...

    Olvastam Csengénél is a hozzá tartozó bejegyzést, igen megfogott! Hidd el nem minden a külső, azt viszont nem írtad, hogy milyen lett. De szerintem, ha Csengére hagyatkozom akkor biztosan nagyon finom! :))

    Panna írta...

    Kati,

    Igen örült neki, bár ha megnézed az eredetit, ami alapján készítettem sajnos korántsem olyan szépek :(

    Barbi,

    Igazad van, készítettem én már olyat, ami ronda és finom :) Nekem ízlett, bár én nem nagyon szeretem a puszedliket :) Viszont az enyém kicsit megkeményedett, lehet be kellett volna dobozolnom..

    trollanyu írta...

    Nagyon szépek szerintem, anyukádat nagyon klassz gasztroajándékkal lepted meg:)

    Panna írta...

    Trollanyu,

    Köszönöm, azért majd legközelebb szebbre csinálom és akkor én is elégedettebb leszek! :)

    Roza írta...

    De igenis helyesek a puszedlijaid! És ha édesanyád örült neki, akkor nem kell elégedetlennek lenned magaddal!:)

    Panna írta...

    Roza,

    Köszönöm a biztatás! :) Így már kevésbé vagyok elégedetlen, hisz nem is olyan csúnyák, az enyémek :)