Keresés ebben a blogban

2011. máj. 19.

Görögszéna csíra (lepkeszeg)

A héten nem sikerült semmi maradandót alkotnom. Bár a történethez az is hozzátartozik, hogy éppen fényképezőgép hiányban szenvedek. Anyukám Erdélybe utazott pár napra, elkérte a gépem. Én meg persze rendes kislányként :)) oda is adta, azért ő szebb élményeket tud megörökíteni, mint én. Ezért nem is főztem/ sütöttem semmi olyant, amit bánnom kellene, ha nem tudnék megörökíteni. Holnaptól az én feladatom lesz apa etetése :)) Mondtam neki, hogy ne aggódjon éhen nem fogunk halni. :)) Miért is halnánk, hisz ügyes vagyok én és van már jó pár recept a tarsolyomba. :)) Én leginkább palacsintára vágynék, de eddig lusta voltam sütni. Na majd most. Viszont egy férfinak nem élet az élet hús nélkül, szóval majd valami húsos fogással is elő kell rukkolnom. A legegyszerűbb húsos palacsinta lenne, így mindketten jól járnánk, de van más ötletem is. Szerintem a pillanatnyi hangulatom fogja meghatározni, hogy éppen mit lesz kedvem főzni. Szóval még pár nap türelmet kérek, mert a recept ötletek már itt sorakoznak a fejemben, csak a megvalósításra még picit várni kell. Addig is hogy ne tűnjek el teljesen jöjjön egy csíra ismertető (mi más :)).

Mit érdemes a görögszéna csíráról tudni?

Kiemelkedően sok lecitint tartalmaz. A lecitin a központi idegrendszerre hat. Az agyvelő és gerincvelő állományára. Serkenti és regenerálja az idegsejtek működését. Segíti az emlékezést. Tisztítja a verőerekre beteg nyirokcsomóit. Csökkenti a fehérvérsejt túlképzést. Szabályozza a csecsemőmirigy működését. Pánikbetegségnél csökkenti a pánikrohamot. Gyógyhatásai közé tartozik a lázcsillapítás. Segíti az inzulintermelést. Leköti a sok gyomorsavat, enyhítve a gyomorégést. Sok vasat tartalmaz. Gyógyítja a horoghurutot. Szoptatós anyáknál növeli a tej mennyiségét. A benne lévő szeléntartalom megerősíti az immunrendszert az antitestek képzésével. Nagyon erős antioxidáns. Javítja az étvágyat, segíti az emésztést. Flavonoid származékok vannak benne. Kollagént tartalmaz. Rendelkezik azzal a különleges tulajdonsággal, hogy a verejtékkel tudja eltávolítani a méreganyagot a bőrünkön keresztül (kellemes curry illatunk lesz, mint egy két lábon járó indiai étterem). Fiatalítja a sejteket. Karcsúsít, hiszen bontja a zsírt. Centiméterben lehet észrevenni a változást. Vízhajtó hatással rendelkezik. Amikor megpattan a csírája, és éppen csak az orra hegye látszik, még nem keserű. Ahogy telnek a napok, egyre intenzívebb a kesernyés íz, de a keserű íz az egyik leggyógyítóbb. Szükségünk van rá, mint minden más TERMÉSZETES ízre, hogy a szervezetünk egyensúlyban maradjon. Keserűséget keserűséggel gyógyíthatunk. Túl sokat nem szükséges fogyasztani belőle. Nem lehet a levét kipréselni.

Forrás: http://antalvali.com/csiraztatas/a_csirakrol_reszletesen 

Tényleg curry illatúak leszünk tőle, saját tapasztalat.  Ráadásul a görögszéna megtalálható a curry-ben is és a gyros fűszerek egyik alapanyaga is. Innét ismerős lehet. A magja és a csírája is ennek a legnagyobb, azok közül, amit én csíráztatni szoktam. Nálunk ez az egyik kedvenc, habár az összes csírát, amit nevelgeti szoktam valamiért szeretjük. Nem feltétlenül csak az íze, inkább a jótékony hatásai miatt kedvesek. Kicsit keserű ízű. Viszont korán sem olyan keserűre kell gondolni, mint mondjuk a grépfrút. Ez az íz még azok számára is könnyedén elviselhető sőt megkedvelhető, akik nem rajonganak különösképpen a keserű ízekért. Mint például én sem. Először el is rettentem tőle, hogy megkóstoljam, mert én ugyan szánt szándékkal nem eszek vagy iszok meg semmit sem ami keserű, de kellemesen csalódtam.

Áztatás
A kész görögszéna csíra

8 megjegyzés:

Kati írta...

Kiváncsian várom mit főzöl apudnak, mert az enyémnek csakis hagyományos ételeket lehet készíteni, meg se kóstol mást.
A csíráztatás is birizgálja a fantáziámat, multkor láttam az üzletben direkt csíráztatásra való magokat, de nagyon drágák voltak, sajnáltam a pénzt rá őszintén.

Panna írta...

Kati,

Szerencsére az én apukám nem olyan válogatós :)) A lényeg, hogy hús is legyen jó sok :)) No meg valami édesség. :))
Sajnos tényleg elég drágák a csíra magok, de ha kész csírákat vennél minden egyes alkalommal, akkor természetesen már sokkal jobban megéri. Esetleg, ha szeretnél mégis venni, válaszd a lucerna csírát. Az nálunk a legolcsóbb olyan 400-450 ft. Nagyon sokáig elég és ez az a csíra, ami szinte mindenre jó.

Emoke írta...

:)))) Húst hússal? :D Nálunk is! Majd lesem mit sikerült kiagyalnod. :D Palacsinta jó ötlet amúgy! :) Görögszéna meg Bence kedvenc fűszere. :)

Panna írta...

Emőke,

Bizony, hús- hússal. Azt szokta mondani, hogy ő egy fél disznót meg tud enni pár szelet kenyérrel :)) Igyekszem valami jót kitalálni!

4Gyerek írta...

csíráztatni kezdőknek a retekmagokat ajánlom. hálás kis apróságok, egy-kettőre eredményt mutatnak. és rengeteg csíra lesz azért egy zacsiból.
mondjuk ahol én vettem a magokat, görögszénát nem láttam.
de ma már a második helyen futok ilyenbe bele, szóval kutatok tovább.

Panna írta...

4Gyerek,

Üdv. nálam :)) Én is nagyon imádom a retek csírát és tényleg könnyű a nevelgetése is!! Én bioboltban veszem a magokat, esetleg reform bolt vagy valami ilyesmi nincs nálatok? Ott lehet találni több fajta csírát, de nálunk sincs mindig mindegyikből lehet csak szólni kell az eladónak és szívesen beszerzi Neked amilyen csírára csak vágysz. Nálunk szerencsére így működik, amit csak szeretnék eddig mindig meg tudtam így venni :))

4Gyerek írta...

hát úgy látszik csak nekem nem volt épp akkor abban a boltban szerencsém. megnéztem a honlapjukon, s most épp van. csak azt az üzletet ahol parkolni is lehet felszámolták. marad a sétálóutca közeli, ahol nem is lehet parkolni. na, majd csak beszerzem.

Panna írta...

4Gyerek,

Remélem sikerül beszerezned, ha ennyire szeretnéd!!