Keresés ebben a blogban

2011. jan. 13.

Gombás guiche

A Blikk Nők konyha 2011 januári számában jobbnál- jobb recepteket találtam. Sok egészséges finomságot válogattak össze ebben a számban. Főleg olyanokat, amik igazán a kedvemre valóknak tűnnek. Muszáj párat kipróbálnom közülük. Első választásom erre a quiche-re (francia pite) esett. Eredetileg csirke hússal készült, de én ezt most kihagyom belőle.

Tészta alaprecept:
  • 25 dkg liszt
  • 12 dkg hideg vaj
  • 1 tojássárgája
  • 2-3 ek. tejföl vagy víz (ha túl száraz lenne a tészta)
Dolgozzuk össze a hozzávalókat, majd fóliába csomagolva tegyük a hűtőbe kb. 30 percre. Ezután nyújtsuk vékonyra, fektessük a kivajazott quiche- formába, és szurkáljuk meg villával. Annyit változtattam a recepten,  hogy tk. tönköly lisztet használtam.

Megjegyzésem: Nem áll össze a tészta a vajtól és az egy tojássárgájától. Szóval szükség van még egy kis összetapasztó anyagra. Én nem tejfölt, hanem vizet használtam.

Elkészítés:

Pirítsuk meg olíva olajon egy fej lila hagymát és 15 dkg felszeletelt csiperkegombát. Fűszerezzük 1/4 tk curryvel, val és borssal. Töltsük a hagymás gombát az alaprecept szerint elkészített tésztára. Keverjünk össze 2 dl tejet 4 db tojással, öntsük a töltelékre, és szórjuk még meg egy kis füstölt sajttal is. Süssük 150 fokon kb. 1 órán át.

Tálalva
Gombás guiche

Nincsenek megjegyzések: