Keresés ebben a blogban

2011. jan. 6.

Kollath reggeli

Számomra a nap kihagyhatatlan eleme a reggeli. Ha nem reggelizek, nem érzem jól magam és egész nap éhes leszek, hiába eszek bármennyit is. Ezért elképzelhetetlennek tartom, hogy üres hassal induljak el otthonról, képes vagyok korábban felkelni is azért, hogy nyugodtan megreggelizhessek. Régebben gyümölcsöt, müzlit vagy valamilyen szendvicset ettem ilyenkor. A müzli volt a legkedvesebb ezek közül, mégsem voltam vele maradék nélkül megelégedve. Vágytam egy olyan variációra, amit én is össze tudok állítani és az van benne, amit én szeretnék. Aztán a vágyam kielégítésére hamarosan megoldás érkezett a Kollath reggeli formájában. Szeptember óta rendszeresen ezt eszem reggelente. Hogy miért? A recept után elárulom.

Hozzávalók:
  • 30-40 g (3-4 ek.) búza, árpa vagy rozspehely (bioboltban lehet kapni különböző gabonapelyheket, vagy keverékeket, amikben tényleg csak a gabonapehely van)
  • 15 g mazsola vagy más aszalt gyümölcs
  • 1 ek. dió, mogyoró, napraforgó, mandula, tökmag stb. (ami van otthon vagy amihez kedved van)
  • 1 ek. lenmag, vagy szezámmag
  • 1 felszeletelt alma vagy más idénygyümölcs
  • valami ízesítő (nálam vagy darált mák, vagy fahéj, vagy gyömbér)
 Elkészítés:

Este müzlis tálkába teszek 4 ek. gabonapelyhet, 1 ek. diót vagy mogyorót, 1 ek aszalványt  és 1 ek. len vagy szezámmagot. Amíg nem volt aszalóm mazsolával ettem, de most már így nagyobb a választék. (ananász, alma, kiwi, banán, mandarin) Ezekre éppen annyi vizet öntök, hogy ellepje őket. Egész éjszaka ázni hagyom őket. Reggel ízesítem darált mákkal, fahéjjal vagy gyömbérrel, attól függ mihez van éppen kedvem. Majd szelek rá egy gyümölcsöt. Általában almát, főleg most télen, de banánt is szoktam. Nyáron majd nagyobb lesz a választék a gyümölcsökből. Azért kedvelem ezt a reggelit, mert sokféleképpen lehet variálni, mindig olyan lehet amihez kedvem van. Lehet még ezeken kívül mézzel és egy kis citromlével is ízesíteni. Nekem elég édes a gyümölcsökkel együtt.

  1. Nem terheli túl a gyomrot, csak legalább 4 órán át van jóllakottság érzet.
  2. Normális testsúlyt biztosít. A kövérek fogynak anélkül, hogy éhesek lennének addig, míg jön az ebédidő. A túl soványak pedig híznak és emésztőszerveikben is javulást észlelnek.
  3. Megszűnik a székrekedés.
  4. Ez a típusú reggeli méregtelenít, ezért elmúlik a fáradtság.
  5. Nő a fizikai és szellemi teljesítőképesség.
  6. Javul a közérzet, amely a biológiai egyensúlyból következik.
  7. Nem kívánod többé a kávét, a cigit vagy az alkoholt.
  8. Nő a koncentrációképességed, mivel az emésztőszerveid nincsenek túlterhelve.
  9. Javul a véred összetétele, a koleszterinszinted pedig csökken. A jobb vérkeringés megszünteti a bőrbetegségeket (ekcéma, kelés, pikkelysömör)
  10. A haj regenerálódik, rugalmassá válik.
  11. A köröm fényessé válik, nem lesz törékeny.
  12. A fogaid javulni fognak, az ínysorvadás mértéke csökken.
  13. A csontvázad megerősödik.
A linken (AV honlapon) még több információt olvashatsz, a reggelivel kapcsolatosan, érdemes a cikknél/cikkeknél a hozzászólásokat is elolvasni!

Forrás: http://antalvali.com/hirek/kollath-reggeli-elonye.html

    Kollath reggelim

    Nincsenek megjegyzések: