Keresés ebben a blogban

2010. okt. 5.

Búzafűlé, ahogy én készítem

Hozzávalók:
  • hántolatlan bio búza 
  • jó minőségű föld
  • víz
  • egy nagyobb virágcserép
Lépések:
  1. Beáztatok 2 evőkanál búzát 48 órán át.
  2. Elvetem. Fogok egy nagyobb virágcserepet és megtöltöm a háromnegyedéig virágfölddel. Rászórom a beáztatott búzát, majd egy vékony réteg földet szórok a tetejére.
  3. Letakarom a cserepeket 2 napig (pl. tálcával, ha nem egyforma méretűek a virágcserepek én alufóliát használok) vagy sötét helyre teszem (pl. szekrény).
  4. Majd 2 nap elteltével leszedem a takaró réteget a búzámról és kiteszem az ablakba, hogy minél több fényhez jusson. Fontos a klorofill termelődés miatt.
  5. Közben, ha igényli egy nagyon kis vízzel meglocsolom.
  6. Kb. 1-1,5 hét után lehet aratni. Lehetőleg műanyag késsel.
Képekben:

Fogyasztás:
  1. A learatott búza 7-14 napig tárolható hűtőben.
  2. Összeturmixolok 3 dl vizet és egy kisebb adag búzafüvet.
  3. Amikor már elég homogénnek látom, átszűröm egy tea szűrőn. Lehet hozzáadni narancslevet, hogy könnyebben fogyasztható legyen. Akinek van rá lehetősége inkább préselje a levet.
  4. Turmixolás vagy préselés után 10- 15 percen belül el kell fogyasztani a magas fehérjetartalma miatt.
  5. Éhgyomorra kell fogyasztani. Lehetőség szerint 1 óráig utána ne egyél semmi szilárd táplálékot.
  6. Fogyaszd rendszeresen!
 Tapasztalataim:

Kicsit fű íze van, de elhatároztam, hogy megkedvelem. Egy kicsit szédültem is az első nap, ezt az erős méregtelenítő hatásának tudtam be. A szédülés elég gyorsan elmúlott főleg, mert lekötöttem a figyelmem és nem értem rá azzal foglalkozni. Kinézetre a kivi szörpre emlékeztet. Feltölt energiával. Mióta egészségesen táplálkozom kevesebb alvásra van szükségem. Kipihentem ébredek, egész nap tele vagyok energiával és este úgy kell lelőni, hogy végre elaludjak.

Jótékony hatásai:

  • segít a daganatos betegségek leküzdésében
  • megújítja a sejteket
  • a benne lévő enzimek nem engedik a rosszindulatú sejtelváltozásokat szaporodni
  • magas a szelén- és a krómtartalma
  • elősegíti a vércukor szinten tartását
  • gyógyító ereje a magas vitamin és ásványi anyag tartalmának köszönhető
  •  daganatos és szív-érrendszeri betegségek megelőzésében, az emésztési folyamatok könnyítésében, a csontvédelemben van kitüntetett szerepe
  • magas E- vitamin, kálium, foszfor, vas, cink, B1-, B2-, B6- vitamin, folsav, biotin, króm, magnézium és kalcium tartalommal rendelkezik
  • hat a pszichére, személyiség zavaroknál hatásos 
  • minden belső elválasztású mirigy működését segíti szabályozni
  • a kötőszövetek rugalmasságát biztosító L- borostyánkősavat tartalmaz, melyet szervezetünk csak egy bizonyos életkorig képes saját maga előállítani
  • energiafokozó, erősítő hatású, ezért lábadozó betegeknek különösen ajánlott

Csak ajánlani tudom mindenkinek, az hiszem a felsorolt jótékony hatás lista magáért beszél! Fogyasszátok egészséggel!








Nincsenek megjegyzések: