Keresés ebben a blogban

2010. okt. 3.

Szezámmagos diós keksz

Egy újabb egészséges recept. Szeretem a kekszeket, a sós nasikat. Persze csak mértékkel. Így muszáj volt kipróbálnom ezt a finom kis kekszet is.

Hozzávalók:
  • 9 dkg vaj
  • 3 evőkanál méz (akinek ez nem elég édes nyugodtan édesítse még)
  • 1 evőkanál őrölt lenmag
  • 10 dkg szezámmag
  • 6 dkg darált dió
  • 1 bögre teljes kiőrlésű rozsliszt (lehet tk. tönköly liszt is)
  • 1 púpozott mokkáskanál sütőpor (foszfát mentes)
  • 1 csapott mokkáskanál szódabikarbóna
  • kb. 2 evőkanál víz
A hozzávalókat egy tálba teszem és addig gyúrom, amíg tésztává össze nem áll. Nekem kellett még lisztet adnom hozzá. Úgy lett a megfelelő állagú. Nyugodtan tegyél még hozzá mézet is, ha nem elég édes. Egy teáskanál vanília kivonatot is adhatsz hozzá, nekem most nem volt itthon. Az összegyúrt tésztát henger alakúra formáztam és folpackba tekerve pár óráig a hűtőben pihentettem.

Végül pedig az eredmény:







Nincsenek megjegyzések: