Keresés ebben a blogban

2010. okt. 18.

Csipkebogyó és a macis sütőforma

 Hétvégén végre sikerült egy nagyobb mennyiségű csipkebogyót gyűjtenem. Kiválogatva is kb. 4 kilónyi mennyiség. Ezzel biztosan kihúzom az egész telet. Igazából ezt az egészet csak elteázgatni szeretném. Még egészen pici koromban ittam utoljára valódi csipkehúsból készült teát. Így már nagyon izgatottan várom milyen is lesz az íze és mennyiben különbözik filteres társaitól. Az utóbbi időben teljesen leszoktam a filteres teákról, miután olvastam egy kiábrándító cikket róluk. Így gyorsan be is szereztem pár szálas teát, amit azóta is rendszeresen iszogatok. Most a csipkebogyón volt a sor, de úgy döntöttem, hogy nem veszem meg a bioboltit. Végül rászántam egy kis időt és energiát és gyűjtögetek magamnak. Gyorsan utána is olvastam, mit kell tenni a gyűjtögetés után. Sok véleményt találtam különböző fórumokban, amik sokszor ellentmondásosak voltak. Így ezeket átolvasva kiválasztottam a nekem legszimpatikusabb felhasználási módot. Ez pedig a következő: a bogyókat egészben megszárítjuk (én cipős doboz tetőn szárítom a radiátoron) aztán száraz helyen tároljuk a felhasználásig. A tea készítése pedig majd, úgy történik, hogy meleg vízbe teszem (semmiképpen sem forróba, mert elveszíti az értékes C-vitamin tartalmát) és radiátoron hagyom ázni egész éjszaka. Aztán reggel majd ihatom is. Ilyenkor bogyók nélkül már szabad melegíteni. Nekem ez a legegyszerűbb és legpraktikusabb felhasználási mód. Remélem gyorsan szárad... Tervben volt még a lekvár készítés is, de ezt úgy döntöttem elhalasztom jövő ilyen korig. Inkább megtámogatom ezzel a sok teával az immunrendszerem, remélem minden betegség elkerül a télen.

Mire jó?
  • sok a C- vitamint tartalmaz --> fokozza a szervezet ellenálló képességét
  • immunerősítő
  • segíti az emésztést
  • gyenge vizelethajtó hatású
  • a gyógytea influenzás időszakban, meghűléses megbetegedések idején rendszeresen fogyasztható
  • gyógyhatású vese-, hólyagbántalmak, bélhurut és hörgőhurut esetén






Teljesült egy másik vágyam is vasárnap. Sikerült vennem egy igazán cuki sütőformát, egy macisat. Szóval házi "dörmi" gyártásba kezdek. Arra gondoltam bármelyik muffin tészta megfelelő lesz ebbe a sütőbe is. Sőt támadt egy másik jó ötletem is maci alakú csokit fogok önteni kedves rokonaimnak és ismerőseimnek ünnepi alkalmakra. Már alig várom, hogy kipróbáljam.



Nincsenek megjegyzések: