Keresés ebben a blogban

2010. okt. 12.

Indiai krémes tök

 Tegnap este elalvás előtt megnéztem a Julia & Julia- két nő egy recept című filmet. Annyira tetszett, hogy ma pár órát nekem is kellett tüsténkednem a konyhámban. Sőt kis kutakodás eredményeként sikerült letöltenem a könyvet is. Persze angol nyelven. Legalább egy újabb ok és egy újabb mód az angol tanulásra. Igyekszem fordítgatni, aztán, ha találok egy kedvemre való receptet el is készítem. Persze senki se számítson arra, hogy én is 365 nap alatt elkészítem az összes receptet.

Íme a kedvcsináló film egyik eredménye. Egy újabb kenyérre kenhető tökös recept! Volt még egy szép tököm, gondoltam ezt a receptet mindenképpen kipróbálom rajta. Kicsit egzotikus, kicsit szokatlan, de finom!

Hozzávalók:
  • 1 szép nagy tök
  • 1 tk. kurkuma
  • kevés őrölt chili 
  • 1 tk. őrölt kömény
  • 1 tk. őrölt koriander
  • 1 fej vöröshagyma (nálam most lila hagyma)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 10 tk. natúr házi joghurt
  • 1 kevés majonéz (mert szerintem nem hiányozhat a kencékből)
  • 1 tk. őrölt bors
 Elkészítés:
  1. Megmostam a tököt, majd meghámoztam. Kivájtam a közepét és kockákra szeleteltem.
  2. Hidegen sajtolt mogyoró olajon megpirítottam, majd egy kis vizet öntöttem alá. Addig főztem így, amíg meg nem puhult és a kevés víz el nem párolgott.
  3. Közben a lila hagymát és a fokhagymát is felaprítottam és szintén egy kis vízben puhára főztem. Szinte sosem olajon pirítom meg a hagymát, nekem így könnyebben emészthető és az íze sem lesz olyan markáns.
  4. Mikor már elég puha volt a tök és a hagyma is botmixerrel pürésítettem és hozzáadtam a fűszereket.
  5. Végül házi natúr joghurttal és majonézzel lágyabb ízvilágot adtam az egész kencének.
Egy éjszakára a hűtőben pihentetem, hogy összeérjenek az ízek benne. Finom kenyér kence és akár tésztával is lehet enni szószként, de el tudom akár egy finom húspácként is képzelni.  Felhasználási módjainak csak a fantázia szabhat határt. Egzotikus ízvilága miatt érdemes megkóstolni, a kurkuma szép sárga színt kölcsönöz neki.

Tipp: Hagyma aprítás után moss ecetes vízzel kezet. Garantáltan nem lesz napokig hagyma szagú a kezed. Nekem bevált ez a módszer.

Nincsenek megjegyzések: