Keresés ebben a blogban

2010. nov. 6.

Házi joghurt

Most végre teljesítem az ígéretem és leírom, hogyan készítem a házi joghurtot. Az egész ott kezdődik, hogy veszek a bocis autótól igazi "Riska" tejet (1 litert) és oltóanyagnak 1 doboz natúr joghurtot (ha sikerül biot, de sima natúr joghurttal is működik a dolog). Felforralom a tejet, közben kevergetem, mert könnyen letapad a lábasom aljára. Így könnyebb lesz a végén a mosogatás is. Megvárom, amíg langyosra hűl ekkor hozzáadom oltóanyagként a natúr joghurtot. Alaposan összekeverem és meleg helyre teszem 6-8 óráig. Nyáron meleg vizes edénybe tettem. Most ősszel, hogy elkezdődött a fűtés szezon a radiátort használom a baktérium kultúrák szaporításához. Így sokkal egyszerűbb, nyáron macerásabb volt állandóan figyelni, hogy meleg legyen a víz, amibe a joghurtos edényt tettem. Sőt most sikerült legjobban a joghurtom, hogy radiátoron készült. Na jó bevallom késő délután készítettem és lefekvéskor még nem ítéltem elég sűrűnek, így jól elaludtam és az első éjszakai ébredéskor vettem le a radiátorról. Nagyon jó állagú lett. Olyan sűrű, mint a bolti tejföl. Következő joghurt készítéskor már lehet a saját joghurtunkat oltóanyagként használni. Sőt, miért vennénk boltit? Nem nagy ördöngösség elkészíteni, nekem legelőször azért mégiscsak sikerült elrontanom. Miután belekevertem a tejbe a joghurtot nem melegítettem, nem adtam lehetőséget a baciknak, hogy sokasodjanak. Csak rögtön a hűtőbe tettem. Nem is lett belőle semmi. Mehetett sajnos a kukába, de nem adtam fel és addig olvasgattam az interneten mire rájöttem hol hibáztam. A következő alkalommal már joghurtot kaptam eredményül és most már elmondhatom minden egyes alkalom után, hogy elkészítem egyre jobban meg vagyok elégedve a végeredménnyel.

Nincsenek megjegyzések: