Keresés ebben a blogban

2010. nov. 20.

Káposzta leves

Régebben nem igazán rajongtam a levesekért, de mióta én is tudok főzni néha megkívánom. Így történt ez most is. Volt itthon egy fej káposztám. Azon gondolkodtam vajon mit készíthetnék belőle. Első ötlet a káposztás tészta volt. Aztán mégis leszavaztam, mert már olyan rég ettem egy tányér finom levest. Az alap ötletet a frankfurti leves adta, csak nekem eszem ágában sem volt virslit is tenni bele.

Hozzávalók:
  • 1 kisebb fej káposzta
  • sárgarépa
  • fehérrépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • olíva olaj
  • fűszerek: érelízesítő, só, őrölt kömény és kurkuma
  • habaráshoz: házi natúr joghurt és tk. tönköly búza liszt
A vöröshagymát az apró kockákra vágott káposztával  és a répákkal együtt egy kis olíva olajon üvegesre dinszteltem. Felöntöttem vízzel, fűszereztem és főni hagytam. Mielőtt jónak ítéltem hozzáadtam a joghurtos és lisztes habarást. Pár percig még főni hagytam. A kurkumától sárgás színt kapott. Én levesbetét nélkül tálaltam, de lehet bele tenni akár levesgyöngyöt is.


Nincsenek megjegyzések: