Keresés ebben a blogban

2012. ápr. 19.

Tepertős pogácsa

Bevallom elég régóta vágyakozok már a tepertős pogácsa után. Kb. 1 hónapja már fel is került a bevásárlós listámra megvásárolandó tételként. Aztán hiába kerestem a boltba nem találtam.. Pénteken viszont sikerrel jártam. Beszereztem és ma megleptem magam az áhított pogácsával :)

Recept a Kenyerek, kalácsok, sütemények könyvé-ből került elkészítésre.

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • csipetnyi őrölt bors
  • tej
  • 25 dkg darált tepertő
  • olvasztott zsír

Elkészítés:
  1.  A lisztet a sütőporral elkeverjük, hozzáadjuk a tojásokat, a sót, a borsot és annyi tejet, hogy könnyen formázható tésztát kapjunk, Jól összegyúrjuk, kinyújtjuk és megkenjük olvasztott zsírral.
  2. Megszórjuk a tepertővel és összehajtogatjuk. A nyújtást, zsírozást és tepertővel való megszórást addig ismételjük, míg a tepertő elfogy, de legalább négyszer. Az utolsó nyújtás előtt a tésztát 1 órára hűtőszekrénybe rakjuk és pihentetjük.
  3. A pihentetett tésztát ujjnyi vastagságra nyújtjuk és kiszaggatjuk. Tepsire rakjuk és tojással megkenjük. Forró sütőben megsütjük.


    5 megjegyzés:

    Éva írta...

    Nagyon szépek lettek a pogik! Remélem megvártad még kihűlt és csak azután kóstoltad meg? Biztos nagyon finom volt!

    Emi írta...

    Én biztos nem vártam volna meg, hogy kihűljön:)) Esetleg annyira, hogy ne égesse a szám. Nagyon szeretem és nagyon régen ettem. Gyönyörűek lettek!

    Seffer Lilla írta...

    Még sosem sütöttem igazi pogit, annyira jól néznek ki!

    IsaBella írta...

    Jaj, a töpörtős pogácsát mi is nagyon szeretjük! :)
    Nagyon guszta lett a tiéd is! :)

    Panna írta...

    Éva,

    Hűha most megfogtál. Nem emlékszem, de általában már melegen kóstolok ;)

    Emi,

    Én is olyan régen ettem, hogy muszáj volt már sütnöm ;)

    Lilla,

    Én már sütöttem párat és mind nagyon finomra sikeredett ;)

    IsaBella,

    Én is nagyon szeretem :D