Keresés ebben a blogban

2012. máj. 31.

Fűszeres keksz Stahl Judit tollából :)

Na ki az aki már nagyon hiányolta a kekszeimet? Végre sütöttem egy adagot :) Olyat választottam, amihez nem kell tej így most nem kellett külön csak a süti miatt venni :)

Hozzávalók:
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 csipet só
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1/2 kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1/2 kávéskanál őrölt szerecsendió
  • 1/2 kávéskanál őrölt fekete bors
  • 12,5 dkg puha vaj
  • 10 dkg cukor

Elkészítés:
  1. Előmelegítjük a sütőt 175 °C-ra és sütőpapírt/ szilikon sütőlapot terítünk egy tepsibe.
  2. A tésztához a lisztet összekeverjük a sóval meg a fűszerekkel, azután a puha vajat robotgéppel 1-2 perc alatt összehabosítjuk a cukorral. Ezután lassú fokozatra kapcsoljuk a gépet és a cukros vajba beledolgozzuk a fűszeres lisztet. Morzsás tésztát kapunk, amelyet kézzel gyorsan összegyúrunk.
  3.  A tésztát átesszük egy nagy darab folpackra és ennek segítségével addig alakítgatjuk, amíg 18-20 cm hosszú, 4 cm átmérőjű hurka nem lesz belőle. Ekkor becsomagoljuk a fóliába és berakjuk 10 percre a mélyhűtőbe., hogy kicsit megkeményedjen.
  4. Sütés előtt a tészta- hurkát vágódeszkán éles késsel 1/2 cm vékonyan felszeleteljük, a szeleteket egymástól 2-3 cm-re a tepsibe rakjuk és 10-15 perc alatt megsütjük. Az aranybarna kekszeket csak akkor szabad kiszedegetni a tepsiből, ha már teljesen kihűltek, mert közvetlenül sütés után még puhák. Ám, ahogy kihűlnek, megszilárdulnak és finom ropogóssá válnak.

kb. 40 süti lesz belőle


11 megjegyzés:

Éva írta...

Nekem volt egy kis hiányérzetem! Már arra gondoltam hogy már nem is szereted a kekszet?:-)) Guszta, ízét el sem tudom képzelni hogy mennyire lehet aromás ettől a mindenféle fűszertől.Biztosan finom, csak nekem furcsa!

Panna írta...

Éva,

Eléggé aromás. Vittem be a munkahelyemre is, pont a szerecsendió a legjellegzetesebb benne, na nem is lett mindenkinek a kedvence. Hidd el már nekem is hiányérzetem volt :) Ja és még mindig szeretem a kekszeket :D

Névtelen írta...

Nagyon szeretem az ilyen fűszeres kekszeket:))

trollanyu írta...

Nekem nagyon ízlene, szeretem az ilyen jellegű kekszeket (is):) Örülök, hogy még mindig szereted a kekszet, akkor talán még hozol nekünk sok új receptet:)

tejszínhab írta...

Fincsi! Lehet, hogy a hétvégén ki is próbálom, mert egy darabig kitortáztam magam, a menyatorta felért legalább 3-4 másikkal :) Jó egy kis ropogtatnivaló nasi is néha :)

Mrita írta...

Nagyon guszta és biztos, hogy nagyon-nagyon finom is.

Emi írta...

Már érzem is azt a finom fűszeres illatot, amint körbelengi a házat:))

4Gyerek írta...

szeretném. de dupla ennyi liszttel.
(na jó meg vaj, cukor)

szóval érted, felezném a fűszereket. de amúgy jöhet(ne) így is, max kevesebb fogyna. de fogyna.

Petra írta...

Szeretem Judit receptjeit, a fűszerezést elnézve nagyon finom lehet. :)

Panna írta...

Flóra,

Nekem ez az első ilyen fűszeres, de bejött :)

Trollanyu,

Naná, hogy szeretem még a kekszeket :) Rögtön posztolom a következőt ;)

Tejszínhab,

Bizony néha nem árt egy könnyen összedobható édesség a háznál :)

Mrita,

A finomság fokmérője, hogy már egy darab sincs belőle :)

Emi,

Akkor megsütöd? Vagy nálam érzed? Ó, olyan jó volt :)

4Gyerek,

Hidd el én is elgondolkodtam a mennyiségek duplázásán, amikor sütöttem. Elég kevésnek tűnt. Na jó megoldottam, rögtön sütöttem egy másik kekszet is. Mutatom is :)

Petra,

Én is :) Nem ez az első amit kipróbáltam Tőle és nem is az utolsó :)

Fafabrika írta...

Szia Panna!

Szeretem a blogodat, már ki is próbáltam néhány dolgot (főleg lekvárokat) :) :). Most találkoztam a kekszreceptjeiddel, nagyon jól hangzanak. Szóval amiért írok, hogy történetesen mi készítünk keksz és marcipán mintázókat. Mindegyik egyedi darab, igényeknek megfelelően, rendelésre készülnek.
Itt meg is nézheted őket:
http://fafabrika.blogspot.hu/
A blogom még elég vérszegény, de gyarapítgatom lassacskán. Téged érdekelne ilyesmi?

További szép estét kívánok neked! Üdv: Anikó