Keresés ebben a blogban

2012. jún. 1.

Svéd gyömbéres keksz

Szintén Stahl Judittól és közvetlenül a Fűszeres keksz után. Hirtelen keksz bőségbe keveredtem. Mondjuk már nem is ártott. Egy ideje kongott az a bizonyos kekszes doboz.

Hozzávalók:

A fűszerkeverékhez:
  •  2 púpos kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • 1 késhegynyi őrölt fehér bors
 A tésztához:
  • 20 dkg finomliszt
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 nagyobb csipet sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg puha vaj
  • 5 evőkanál méz
a kenéshez 1 tojásfehérje

Elkészítés:
  1. Előmelegítjük a sütőt 190 °C-ra és szilikon sütőfóliát terítünk a tepsibe. A fűszerkeverékhez egy kis tálkában összevegyítjük a fűszereket és a kezünk ügyébe készítjük.
  2. A tésztához a lisztet egy nagy tálba szitáljuk és hozzákavarjuk a szódabikarbónát és a sütőport a házi fűszerkeveréket és a és 2 kávéskanál híján az egész cukrot. A maradék cukor a kekszek tetejére kerül majd. Ezután apró darabokban beleforgácsoljuk a puha vajat és kézzel jól összemorzsoljuk az egészet. Amikor ez megvan hozzákanalazzuk a mézet és tempós, határozott mozdulatokkal összegyúrjuk a tésztát.
  3. A kész masszát megfelezzük és mindkét részéből kb. 2 cm átmérőjű gombócokat formálunk. Az első adagot egymástól 4-4 cm-re elrendezzük az egyik tepsiben a másodikat ugyanúgy a másikban, majd egy pohár aljával 1 cm vastag koronggá lapítunk minden golyóbist.
  4. Villával enyhén felverjük a tojásfehérjét, vékonyan megkenjük vele a korongokat és arányosan rájuk hintjük a félretett cukrot. Ezután 8-12 perc alatt megsütjük őket, egyik tepsivel a másik után.


8 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Hmmm... szeretem az ilyen egyszerű recepteket. Hát még a gyömbért! Recept mentve a feltétlenül kipróbálandók közé!

Mrita írta...

Hát nagyon finom lehet, jó kis recept.

tejszínhab írta...

Óó, a jó kis svéd pepperkakor. :) Fél évet Svédoban töltöttem és degeszre ettem belőle magam :) Bár nekem vmiért olyan karácsonyi hangulata van, neked nem? :))

tejszínhab írta...

Óó, a jó kis svéd pepperkakor. :) Fél évet Svédoban töltöttem és degeszre ettem belőle magam :) Bár nekem vmiért olyan karácsonyi hangulata van, neked nem? :))

trollanyu írta...

Ezt ismerem, a norvég is ugyanilyen és tényleg karácsony előtt jelenik meg igazán. De jó az akármikor, egy jó kis kávéhoz, teához. Nagyon fincsi és most végre van bőven kekszed:)

Emi írta...

Nekem sajnos nem jön be a gyömbér de az ilyen fűszeres (fahéjas, szegfűszeges) kekszek igen:)

Seffer Lilla írta...

Micsoda guszta fotó. Nekem jöhetne rágcsának a tanulás mellé...:)

Panna írta...

Édeskonyha,

Örülök :)

Mrita,

Köszönöm!

Tejszínhab,

De, igazad van tényleg karácsony hangulatú ez a keksz :) De finom ;)

Trollanyu,

Reggelire kávéhoz ettem, na meg csak úgy nasinak :) Hát csak volt bőven kekszem :) Gyorsan el is fogyott... Sebaj, majd sütök még.

Emi,

Szerintem elhagyható a gyömbér, bár akkor nem lesz ugyanaz, de úgy is tuti finom :)

Lilla,

Tényleg tanulás mellé is jó :) Egész sokoldalú süti :)