Keresés ebben a blogban

2011. márc. 4.

Mazsolás- almás keksz

 Megint valami gyors édességre vágytam, amit nem kell rögtön elfogyasztani. Eltehetem a kis keksz tárolómba és amikor rámérik a nassolás utáni vágy csak rá kell járnom. Bár most nem csak magamnak készítettem, de van még pár darabka a tárolómban..

A receptet a Rama Tavaszi finomságok receptfüzetből néztem ki.

Hozzávalók:
  • 25 dkg finom liszt (nálam 15 dkg tk. tönköly és 10 dkg fehér liszt)
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 1 kk. mézessütemény-fűszerkeverék
  • csipet só
  • 8 dkg mazsola (ez csak úgy érzésre ment, mert nálunk annál finomabb valami minél több mazsola van benne)
  • 10 dkg Rama sütőmargarin (nálam vaj)
  • 15 dkg kristálycukor, de barna cukor is lehet (nálam 6 ek. méz)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 2dl 100%-os almalé
 Elkészítés:
  1. A lisztet a szódabikarbónával, a mézes fűszerkeverékkel, a sóval és a mazsolával összeforgatjuk.
  2. A puha vajat a kétféle cukorral (nálam mézzel és a vaníliás cukorral) habosra keverjük, majd beledolgozzuk a tojást. A lisztes keverékhez adjuk, az almalevet hozzáöntjük.
  3. Kis gombócokat formázunk a tésztából és a kizsírozott tepsiben ellapítjuk őket. Megsütjük őket!

Valami isteni illata volt miközben sült. Szerintem a mézeskalács fűszerkeverék az oka... de nem csak az illata finom az íze is. Valaki szerint a mazsolától, valaki szerint a fűszertől. Nekem mindegy, a lényeg, hogy ízlett mindenkinek! Ja és elég édes is volt, sokat dobott rajta az almalé ;-)

Nincsenek megjegyzések: