Keresés ebben a blogban

2011. márc. 23.

Napraforgómagos bucik

Holnap kirándulni megyek. A kirándulásokra pedig illik valami harapnivalót vinni magunkkal. Arra gondoltam most csak egy egyszerű szendvicset viszek magammal. Azért, hogy jól meg lehessen pakolni és laktató is legyen (a mérete miatt), a buci mellett voksoltam. Kicsit utána olvasgattam még a bagett formázásnak is , hogy legközelebb még ügyesebb legyek ( hol máshol mint, Limaránál) és így történt, hogy ráleltem a mini bagett azaz nálam buci formázására is. (a megadott linken) A tésztája pedig a dagasztás nélküli kenyér-ből készült.

Hozzávalók:
  • 1/3 rész BL 112-es félbarna kenyérliszt
  • 2/3 tk. tönköly búzaliszt
  • 1 ek. búza sikér
  • 1 marék napraforgómag
  • langyos víz
  • 1 kk. szárított élesztő
A hozzávalókat előző este összedolgoztam és  másnap délig kelni hagytam. A megkelt tésztát kilisztezett deszkán kissé átgyúrtam, majd 5 egyenlő részre osztottam. A kis tésztadarabokat összegömbölyíttettem és ovális formájúra nyújtottam. Félbe hajtottam őket (a szélességét feleztem meg) majd felhengereltem őket.  Így készültek el a kis bucijaim. A tetejüket vízzel megkentem, megszórtam napraforgómaggal és megsütöttem. A sütőbe a bucikon kívül egy edény vizet is tettem.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Hát te Panna nagyon ügyes vagy, egyre szebb bagetteket, bucikat készítesz.Ezek is nagyon szépek lettek.
Jó kirándulást kivánok, legyen szép időtök!

Panna írta...

Kati,

Köszönöm! Igyekszem gyakorolni, most nagyon rákattantam a házi sütésű kenyérfélékre. Nem bánnám, ha profi lennék ;-))

Ja és nagyon szép időnk volt, jót kirándultam, jó volt végre kimozdulni a tavaszba!