Keresés ebben a blogban

2010. dec. 18.

Aszaló avatás

Végre felavattam a szülinapi ajándékom. Most télen, hogy kisebb a választék a gyümölcsökből különösen csábítóak az aszalványok. Ráadásul így, hogy már saját aszalóm van lényegesen olcsóbban hozzájuk tudok jutni. Nos nézzük csak miket aszaltam először. Két számomra kedvelt gyümölcsöt választottam, az almát és a banánt. Az alma olyan gyorsan el is fogyott, hogy kész állapotban már nem sikerült lefényképeznem. Az aszalóm öt tálcás így jutott még hely benne egy kis finomságnak is. Már régóta szemezgettem Gitta blogjával. Most végre eljött az ideje, hogy választhattam egy receptet is belőle. Először az Energia szelet- re esett a választásom. Aztán úgy alakult, hogy kicsit át kellett variálnom a hozzávalókat, mert volt ami hiányzott a kamrámból.

Az én hozzávalóim:
  • 1 csésze beáztatott dió
  • 1 csésze beáztatott lenmag
  • pár szem beáztatott mogyoró
  • 1 csésze aszalt vörös áfonya
  • 1 banán
  • 1 alma
A diót és a mogyorót apró darabokra törtem és előző este egy tálba tettem, öntöttem rájuk annyi vizet, hogy ellepje őket. Ezek éjszaka szépen megszívták magukat nedvességgel és megpuhultak. Másnap turmixgéppel pürésítettem a felszeletelt almát, banánt és áfonyát. Összekevertem a hozzávalókat. Nekem méz nélkül is elég édes volt, így nem tettem bele. Az ízesítésről pedig őszintén bevallva megfeledkeztem, így az is elmaradt. A masszámat az egyik tálcára simítottam és elindítottam az aszalást. Bevallom elég nagy kihívást jelentett a rácsokba ragadt massza elmosogatása, így azóta Gitta tanácsára vettem tapadásmentes sütőlapot. Legközelebb már megkönnyítem a dolgom és használni fogom. Nagyon finom lett, már szinte el kellett rejtenem, hogy ne fogyjon el rögtön.

Banán aszalás
Alma aszalás
Energia szelet
Energia szelet
Banán chips

Nincsenek megjegyzések: