Keresés ebben a blogban

2010. dec. 31.

Malackák

Jöjjenek a beígért malackák a leveles tésztából. Mint mondtam a Kifőztük magazin 10. számában láttam meg még december elején ezt a receptet. Annyira megtetszett, hogy elhatároztam szilveszter napján én is kipróbálom. Aztán közben TücsökBogár blogjában ráleltem az eredeti receptre a részletes leírással együtt.

Hozzávalók:
  • leveles tészta
  • sonka
  • sajt
  • egész bors
  • tojás a lekenéshez és ragasztáshoz
Egy nagyobb pogácsa szaggatóval kiszaggattam 24 db  kört. Ebből összesen 12 malacka készíthető el. Egy malacka készítése:
Egy tésztakorongot lekentem tojássárgájával, kb. az orra helyére tettem egy kocka sonkát és egy kocka sajtot (egymás tetejére). A maradék tésztából két háromszöget vágtam. Ez lett a füle. Ezt is felragasztottam a körre. Erre a körre ráragasztottam egy másik kört. Egy kisebb pogácsa szaggatóval orrot vágtam neki. Az orrát bekentem tojássárgájával és ezzel felragasztottam a fejére. Az orrokba két lyukat vájtam. A szemeinek pedig egész borsot ragasztottam. Néhol kifolyt egy picit a sajt a tésztából. Így jópofa kiöltött nyelvű malackák születtek. A malackák készítése közben édesanyám volt a kis kuktám, reggel pedig én voltam az övé a rétes készítésnél. Már évek óta az a hagyomány nálunk, hogy minden évben szilveszter délelőttjén közösen nekiállunk és sütünk pár rúd darás- meggyes és pár rúd mákos-mazsolás rétest.

Ui.: A malackákon felbuzdulva a következő már saját ötletünk alapján valamilyen édes mackó fejeket fogunk legközelebb készíteni.

Malackák
    Rétes

    Mindenkinek B.Ú.É.K!! 

    3 megjegyzés:

    Andrea írta...

    Én is nagyon boldog új évet kívánok :-)!

    Ottis írta...

    Örömökben Gazdag Új Évet kívánok én is neked!

    Panna írta...

    Köszönöm Nektek!