Keresés ebben a blogban

2010. dec. 26.

Visszaemlékezés

Karácsonyi népszokások: (nálunk ez így néz ki)

Alma, dió,méz és fokhagyma

Régi karácsonyok emlékei jutnak eszembe minden karácsonykor. Milyen szépek voltak a gyerekkori ünnepek. Nekem a fürdőkádban kellett várnom a Jézuska érkezését. A szüleim már titokban előző este feldíszítették a fát. Édesapám a fürdőszoba ablaka alatt egy bicikli csengővel jelezte, hogy megérkezett a Jézuska. Persze akkor én még nem tudtam, hogy apa csenget. A fürdés után pedig már a feldíszített fa és az ajándékok vártak rám. Meghallgattuk mindig egy régi bakeliten a csendes éjt és megettük az finom ünnepi halászlevet. Szerintem anyánál senki sem készít jobb halászlevet! Ezek voltak életem legszebb ünnepei. Egy ideje viszont már csak műfenyőnk van és az ajándékokat sem csomagoljuk. Én ezt amolyan környezetvédelemnek fogom fel. Nem képződik általunk felesleges szemét és a mi fánk nem kerül pár hét alatt az utcára. Figyeljünk és óvjuk a környezetünket, nem ezen múlik, hogy szép lesz -e a karácsonyunk. A szeretet a békesség és az együtt töltött idő ennél többet ér!

Nincsenek megjegyzések: