Keresés ebben a blogban

2010. dec. 16.

Ízek, imák, szerelmek

Tegnap megnéztem az Ízek, imák, szerelmek (Eat, Pray, Love) című filmet és nagyon tetszett. Már a címe is megfogott, amikor először hallottam róla, aztán még annyit megtudtam, hogy ez egy spirituális film. Rögtön arra gondoltam, hogy ezt nekem látnom kell. Tényleg jól választottam. Most pedig egy kis leírás következik  a filmről, ahogy én láttam.
A forgatókönyv Elizabeth Gilbert (írónő) saját életén alapul. Helyszínek szerint 4 részre osztható a film. Először New Yorkban járunk. Liznek elvileg megvan mindene, amire egész életében vágyott. Férj, nagyszerű munka, ház, barátok. A munkája során Balin jár, ahol találkozik egy idős tanítóval. Ketut jóslata olyan befolyással bír rá, hogy rájön nem a mostani élete az amire vágyik. Elválik a férjétől, otthagyja a munkáját és útnak indul a nagyvilágba. Első úti célja Olaszország. Nekem nagyon tetszett, hogy mert egy nagyot változtatni az életén, fenekestül felforgatni mindent és belevágni valami teljesen újba és ismeretlenbe. Olaszországban megtanulja a nyelvet, új barátokat szerez és végigkóstolja a finomabbnál- finomabb ételeket. Ráadásul mindezt bűntudat nélkül. Kezd újra önmagára találni, újra nyitott lesz a világra. Itt sok ember veszi körül, de még magányos. Innét Indiába vezet az útja, hogy megtalálja a lelki békéjét. Ez a hely a spiritualitás központja. Minden nap meditál és megismerkedik olyan emberekkel, akik megtanítják megbocsájtani saját magának. Mikor már úgy érzi, hogy megtanult mindent amiért Indiába ment elindul utazásainak az utolsó állomására. Balin egy gyönyörű természetes környezetbe csöppenünk a film segítségével. Minden zöld, gyönyörű tájak, vízpart, napsütés. Mi kell még? Remélem egyszer én is eljutok ide. Ez a helyszín egyfajta keretet ad a történetnek. Innen indul és itt ér véget. Liz visszatér Ketuthoz, hogy az öreg megtanítsa mindenre amit tud. Végül megtalálja a lelki békéjét (az egyensúlyát, ahogy a filmben mondják) és még a szerelem is rátalál. Szépen indul az új szerelem, de aztán megijed valamitől a nő és nem meri elengedni magát és csak szeretni az új férfit. Persze ez is megoldódik legyőzi a félelmeit és gondolom boldogan élnek, amíg meg nem halnak...

Mozi plakát
Az élet/étel élvezete
Olaszország

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Panna!

Képzeld, pár napja szereztem tudomást erről a filmről és bevallom, hirtelen nem tudtam mire gondolni, hogy mit is takarhat ez a cím. Mindenesetre érdekesnek tűnt abból a szempontból, hogy izgalmasan hangzik az ízek és a szerelem kapcsolódása egy történetben. De aztán végül továbbsiklottam a témán. Majd az imént pedig épp böngészgetek az interneten mikor véletlenül rábukkanok a Te blog oldaladra, ahol többek között erről a filmről is írsz egy érdekes beszámolót! Azt hiszem, ez nem véletlen, úgyhogy hamarosan szakítok is rá időt, hogy megnézzem. Mellesleg nagyon tetszik az oldalad és a sok kiváló recept! :)

Üdv.: Gábor, Paks

Panna írta...

Üdv. Gábor Paksról :))

Akkor ezek szerint meghoztam a kedved a filmhez? Ennek igazán örülök!! :)) Ha egy picit is spirituális beállítottságú vagy akkor már érdemes megnézned. Nekem nagyon tetszett a film, pedig felirattal láttam. Lehet megnézem majd én is újra! :)) Sőt ha ennyire kísért ez a film, meg kell nézned lehet van valami mondanivalója a számodra. Nem gondolod?
Köszönöm szépen a blog dicséretet! :)) Igyekszem :))