Keresés ebben a blogban

2010. dec. 24.

Mézeskalács

A legtöbb családnál a karácsony elmaradhatatlan süteménye a mézeskalács. Talán sokan el sem tudják képzelni a kettőt egymás nélkül. Nálunk viszont hosszú évekig teljesen jól elvoltak egymás nélkül is. Idén azonban elhatároztam, hogy megszakítom ezt a hagyományt és sütök én is ebből a finomságból. Gyorsan kutakodni is kezdtem egy jó recept után, mivel először készítem ezért egy olyanra esett a választásom, ami másnál nagyon bevált. A győztes recept Biankától származik. Persze kapásból módosítottam is pár dolgon, legelőször is a mennyiségen. Megfeleztem az adagokat, nem egy hadseregnek készítem és először ugye csak kísérleti jelleggel készül. Ha beválik jöhet a folytatás...

Hozzávalók:
  • 50 dkg tk. tönköly rétesliszt
  • 15 dkg margarin
  • 6 ek. méz
  • 1 egész tojás és 1 tojás sárgája
  • 1 ek. szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1 ek. fahéj
  • 10 g kínai ötfűszer fűszerkeverék (fahéj, csillagánizs, szegfűszeg, édeskömény, ánizs)
Egy nagy tálba kimértem a szükséges mennyiséget a hozzávalókból. Jé használtam a konyhai mérlegem. Szegény már biztosan nagyon hiányolt. Most viszont nem szerettem volna hibázni. Ezt a receptet még nem ismerem és még módosítottam is rajta, muszáj volt betartani a mennyiségeket. Szóval visszakanyarodva a tálamhoz, amikor már az összes alapanyag együtt volt összegyúrtam őket. Egy szép cipót kaptam. Kicsit aggódtam, mert az enyém nem lett olyan ragacsos, mint amilyent Bianka leírása alapján vártam. Bár azért túl száraz sem volt, én inkább pont jónak mondanám, de első nekifutásra nem ilyen állagot vártam. Már előre levágtam egy nagyobb darab folpackot, ebbe göngyölgettem a cipómat és a hűtőbe tettem pihenni egy egész éjszakára, no meg egy kicsit többre. Aztán másnap egy kicsit átgyúrtam és meglisztezett deszkán vékonyra nyújtottam. Majd kiszaggattam a formákat, készült mindenféle: karácsonyfa, csillag, szív, virág, hold... Díszítés és csak némelyikre jutott, egy kis dió. Karácsonyi mintás tálcára tettem és folpack-kal letakartam. Így finom puha maradt. Jó tanács: Aki édesebb szájú tegyen még bele bőven mézet!


2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon örülök :)

Panna írta...

Ezt a receptet biztosan megtartom és jövőre is így fogom készíteni a mézeskalácsom. Sőt a legjobb bókom ez volt: "Én ennél sokkal keményebbeket ettem idén"! Ezek szerint elértem a célom és finom, puha lett. Pont, mint szerettem volna.