Keresés ebben a blogban

2011. ápr. 9.

Kenyértésztába csavart virsli

 Kenyerek, kalácsok, sütemények könyvéből származik a recept. Ismét valami sósra vágytam, ezért döntöttem az alábbi recept mellett. Jó választásnak bizonyult. Én még annyival kiegészítettem a receptet, hogy mielőtt a tésztacsíkokkal beburkoltam a virsliket a csíkokat megkentem ketchuppal. Így csak még finomabb lett.

Hozzávalók: (12 darabhoz)
  • 12 db virsli
  • 50 dkg finomlsizt
  • 1 kiskanál só
  • 1 evőkanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2-2,5 dl víz
  • 4 dkg vaj
  • a tetejére: 1 tojás, szezámmag
Elkészítés:

A lisztet egy tálba szitáljuk. Hozzáadjuk a sót, a vajat, a cukrot, a megfuttatott élesztőt és annyi vízzel dagasztjuk meg, hogy lágy kenyértésztát kapjunk. Letakarva a kétszeresére kelesztjük, majd beolajozott tálcán 5 mm vastagra nyújtjuk.
A tésztát ujjnyi széles csíkokra vágjuk és a virsliket egyenként becsavarjuk vele. A betekert virsliket kizsírozott tepsibe helyezzük. Felvert tojással megkenjük, a magokkal meghintjük, ezután előmelegített sütőben aranysárgára sütjük.

2 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Panna!Nagyon finomat készítettél,egy pár darabot bekapkodnék:-),én leveles tésztában szoktam virslit tekerni,és sajtot reszelek alá,legközelebb reszeljél alá egy kis sajtot,úgy is nagyon finom lesz:-)

Panna írta...

Ditta,

Akkor küldök is párat:)) Köszönöm, nagyon jó ötletet adtál. Legközelebb sajtos változatot készítek!