Keresés ebben a blogban

2011. ápr. 8.

Vörös káposzta csíra

Legutóbb vörös káposztát csíráztattam. Már többször próbálkoztam vele, de valahogy sosem voltam elégedett a végeredménnyel. A legtöbb esetben nem csírázott ki az összes magom. Csak kb. a fele. Én pedig mindig bosszankodtam csak, hogy az nem lehet, hogy ennyire rossz minőségű magot vettem volna. A kisebb magokat mindig be szoktam áztatni legalább egy napig csíráztatás előtt. A vörös káposzta magját még határesetnek tartottam, így eddig azt is áztattam. Most viszont gondoltam egyet és úgy döntöttem, hogy nem áztatom be. Veszteni nem sokat veszthettem. Gondoltam rosszabb csak nem lesz, mint az eddigiek. Tehát áztatás nélkül rögtön a csíráztató tálba tettem és láss csodát végre szépen kicsírázott. Elégedett vagyok az eredménnyel!

 Mit érdemes tudni a vörös káposzta csíráról?

Elsősorban az ér eredetű, vérsejtképző illetve vegyes daganatokra leghatásosabb. Magas vastartalommal rendelkezik. Vörös színe fehéríti a bőrt. Szép, porcelános lesz. Különleges tudása van,. Bőrön keresztül, verejtékkel képes eltávolítani a méreganyagot. Tartalmaz U-vitamint (metil-metionin - elősegíti a gyomor és a bélrendszer sérült nyálkahártyájának a regenerálódását). Segíti a májfunkciót a méregtelenítést. Csökkenti a koleszterin és triglicerid szintet. Magas a K-vitamin tartalma, szükséges a véralvadásnál. Zöld hályognál segíti a látást. Legaktívabban a benne található telomeráz enzim, amely segíti a sejtek megújulását, lassítja az öregedés folyamatát. Erős gyulladás csökentő hatása van. Egy indol nevű vegyület révén a rosszindulatú sejtek szaporodásának potenciális ellenszere. Tartalmaz olyan enzimeket, amelyek blokkolják a daganat növekedését. Nem tanácsos túl sokat fogyasztani belőle, mint minden káposztaféle, fellazítja a székletet, okozhat gyakoribb székletürítést. Magas C-vitamin tartalma van, erős antioxidáns. Hat a személyiség zavarokra. Segít eltávolítani a méreganyagot az ízületekből. Ásványi anyag tartalma tisztítja az agyi ereket.

Forrás: http://antalvali.com/csiraztatas/a_csirakrol_reszletesen

Vörös káposzta csíra

Közeli

Áztatás

6 megjegyzés:

Emoke írta...

Ilyet vettem én is! :) Azt írják nem szükséges beáztatni. A lucerna meg fogy. :D:D Nekem ízlik magában is (tényleg borsó íze van), Bence salátába teszi...szóval köszi még egyszer a sok-sok tanácsot!! :)

Panna írta...

Emőke,

Lehet gyakrabban kellene elolvasnom, hogy mit írnak a csomagolásra? ;)) Akkor ezentúl olvasok és nem áztatok...
Ezek szerint már el is készült az első adag lucernátok? De jó!!! Örülök, hogy ízlik!!! Remélem használni is fog!!! Egyetek belőle sokat :D

Emoke írta...

nekem ez nem akar működni. :(

Panna írta...

Emőke,

Most kicsit szomorkodok :((( Hogy csináltad? Milyen magot vettél? Egyáltalán nem csírázott ki vagy csak kevés? Írhatsz privátban is... Amúgy még pont ezzel a csírával én is kísérletező fázisban vagyok, de nekem ez a legutóbbi már egész jó lett.

Emoke írta...

Á ne szomorkodj. Nemtom milyet vettem, mert kidobtam a zacsit. Pár db talán ki fog csírázni, de amúgy inkább semmi. :(((
Sőőőt a ruccolám se. :( Az tiszta nyálka, igaz írták is, hogy ilyen lesz, mondjuk elég sok csíra látszódik már, de a lucerna pikk-pakk kicsírázott ezekhez képest. :( Na nem baj :) A köles lesz a következő. :D

Panna írta...

Emőke,

Inkább emailt írtam, itt hosszú lett volna, bár lehet más is tanult volna belőle, na de majd ők is kérdeznek :)))