Keresés ebben a blogban

2011. júl. 27.

Gombapaprikás pite

 Kezdek rájönni, hogy én egy igazi szénhidrát függő vagyok. Egyszerűen képtelen vagyok lemondani a lisztről, a tésztákról a kenyérről, a kelt tésztákról, a pizzákról és most éppen a pitékről. Nagy mázli, hogy legalább szeretem a tk. lisztből készül ételeket, így legtöbbször az használom. Remélem ez legalább egy jó pont a bűnözésben :))

A tésztához van egy receptem, ami már bevált szóval most is azt alkalmaztam. Itt olvasható..Most is kizárólag csak tk. tönköly búza lisztet használtam. Elsőnek a tésztát készítettem el, amíg az a hűtőben pihent egy picit maradt időm a töltelékre is, ami most éppen egy egyszerű gombapaprikás volt. A szokásos gomba pörkölt receptemen, annyit változtattam, hogy a végén 1 ek. lisztből és 1 ek. tejfölből készült habarással besűrítettem. Ekkor a tésztámat a kerámia tálam formájára nyújtottam (ami természetesen előtte kizsíroztam), sodrófa segítségével könnyedén belehelyeztem a tésztát a formába, amit villa segítségével jól átszurkáltam. A gombapaprikást egyenletesen elosztottam a tésztán. A kilógó tésztaszéleket pedig visszahajtogattam, így ezzel egy kis pereme is lett a pitémnek. A tészta peremét megkentem tojássárgájával, majd az egészre reszelt sajtot szórtam. Sütés közben kissé elkalandoztam, így egy picit megbarnult a sajtom, de ez az ízén egyáltalán nem változtatott, szerintem még jobb is lett így ;))

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon jó lehet:) Mi nagyon szeretjük a pitéket, mindenféle változatban készül. Gombásat is szoktam késziteni,isteniek.

Petra írta...

Hát ez valami szuper ötlet! Nagyon finom, ki fogom próbálni. :)

Panna írta...

Trollanyu,

Tényleg finomak ezek a piték, látom Te is egy nagyon gusztát sütöttél ;))

Petra,

Örülök, hogy tetszik a receptem. :)) Szerintem minimum egy próbát megér ;))

Életünk és ételeink írta...

Ötletes, bár amikor a címet olvastam, először azt hittem, rosszul látok..a pite nálam még csak édes változatban sült, hát még, hogy gombapörköltes, de ez jó lehet, kicsit pizzára emlékeztet így első olvasatra.

Panna írta...

Életünk és ételeink,

Igen, olyan pizzás ez a pite :)) Csak így piteként nem folyt le róla a gombapörkölt :)) Amúgy én sütöttem már sós és édes pitét is, mindet szerettem :))