Keresés ebben a blogban

2011. aug. 20.

Linzer

A linzer receptjét még anyukám írta le nekem a saját receptes füzetéből, amikor elkezdtem sütkérezni. Így ez az első receptjeim közül való :)) A linzerről tudni kell, hogy jó sokat lehet belőle készíteni egyszerre, gyorsan sül és nincs vele sok macera. Az előző indokok miatt én is szívesen sütöm. Nálunk ez amolyan vendégváró vagy karácsonyi süti, mert sokáig eláll és általában mindenki szereti...

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 1 sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 vaníliás cukor 
  • tejföl (amennyi szükséges, hogy összeálljon a tészta)
Elkészítés:

A lisztet a margarinnal összemorzsolom, majd hozzáadom a többi hozzávalót is és addig gyúrom, amíg a tészta össze nem áll. Kilisztezett deszkán amilyen vékonyra tudjuk olyan vékonyra nyújtjuk. Párosával szaggatjuk ki és kizsírozott tepsibe kisütjük. Nálam általában 3-4 tepsi telik meg ekkora mennyiségtől, de ez attól is függ milyen vékonyra nyújtjuk és milyen formával szaggatjuk ki. A kihűlt linzer formák egyik felét barack lekvárral megkenjük és összeillesztjük a párjukkal. Egy nap után szépen összepuhul. Érdemes előbb megsütni és másnap enni...

6 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szép szíveket sütöttél:) Valóban a linzer egy örök kedvenc, nálunk főleg a gyerekek szeretik, főleg a virágot, aminek a közepén lyuk van és látható a lekvár:)

Mrita írta...

Nagyon guszták a sütijeid, imádom a linzert, meg általában az összes sütit.

Petra írta...

Nagyon szeretem a linzert. Guszták a szívecskéid. :)))

Kati írta...

Finom süti a linzer, és kiadós, szépek lettek.

Tücsök Bogár írta...

Jöhet! :)))

Panna írta...

Trollanyu,

Általában én is virágokat sütök, de most hiába kerestem a formát nem találtam, így maradt a szívecskés :))

Mrita,

Köszönöm! Én is szeretem a linzert és a többi sütit is :))

Petra,

Köszönöm! Én is szeretem ;))

Kati,

Köszönöm Neked is! Pontosan ezekért szeretem én is, amiket ide leírtál!

Tücsök Bogár,

Akkor küldöm is :))