Keresés ebben a blogban

2011. aug. 31.

Karamellás keksz

Hogy-hogy nem már megint kiürült a kekszes dobozom. Ráadásul nem is mostanában. Inkább csak most kezdett el hiányozni a nassolni való. Nem is tétlenkedettem inkább pótoltam a felmerülő hiányt :))  Tücsök Bogár karamellás kekszére esett a választásom, amit egy ici- picit reformosítottam, annak reményében, hogy kevésbé árt az alakomnak :))

Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 5 ek. méz
  • 1 tojás
  • 1 csomag főzhető karamellás pudingpor
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
  • 3 ek. kukorica liszt
  • 1 tk. foszfát mentes sütőpor
  • 1 csipet só
 Elkészítés:
  1. A száraz  hozzávalókat összekeverem egy tálban. 
  2. A vajat felkockázom és összemorzsolom a lisztes eleggyel. Hozzáadom a tojást és a mézet, jól elkeverem.
  3. Kb. fél óráig pihenni hagyom a masszát. (lehet hűtőben is, de nem muszáj)
  4. Kis gombócokat formázok a masszából, ellapítom és kiszaggatom. (persze csak, ha valamilyen formázott kekszre vágyunk éppen)
  5. Szilikonlappal bélelt sütőben kb. 10-15 perc alatt megsütöm.

13 megjegyzés:

Kati írta...

Panna, ezek csodásak lettek, én is ezer éve sütöttem kekszet utoljára.

Barbi konyhája írta...

Tücsök Bogártól én is sütöttem kekszet és imádom!!!
Foszfátmentes sütőport is vettem végre, úgy örültem neki!
Nagyon tetszik a keksz formázása! :)

Angi Angéla írta...

Nagyon fincsi lehet!

Névtelen írta...

Küldesz nekem néhány darabot, ha szépen megkérlek? :))

trollanyu írta...

Nagyon finomnak néz ki:) Klasszul átalakítottad a receptet és nagyon klassz ez a masnis kép.

Mrita írta...

Nagyon guszta a kekszed, klassz a kép. Biztosan finom kis nassolni való.

Panna írta...

Kati,

Köszönöm! Akkor épp itt lenne az ideje Neked is kekszet sütni ;))

Barbi,

Tücsök Bogár receptjeit nem lehet megunni :)) Jó ez a foszfát mentes sütőpor :)) én legalábbis szeretem..

Trollanyu,

Köszönöm! Ha lehet igyekszem reformosítani a recepteket, mert én így is szeretem!

Angi Angéla,

Az ám :))

Flóra,

Még szép, hogy küldök! Pont annyi van még :)) Tegnap egész jól meg is csappant a készlet! Gondolkodhatok az újabb keksz változaton :))

Mrita,

Köszönöm :)) Egy-két kóstolást mindenképpen megér :))

Tücsök Bogár írta...

Nagyon szépek lettek! :) És tanultam valamit... foszfát mentes sütőpor... Ki is próbálom!

Petra írta...

Guszta, és a fotó is nagyon szép. :)))

Okki írta...

Én is azon gondolkodom, hogy milyen kekszet süssek, mert nagyon hiányzik a ropogtatni való otthonról:P

A tieid nagyon finomnak néznek ki :)

Panna írta...

Tücsök Bogár,

Nahát Te tanulsz tőlem? :)) Meglepődtem, bár örülök is neki :))

Petra,

Köszönöm! :))

Okki,

Látom ezekkel a ropogtatni valókkal mindenhol csak a gond van, folyton elfogynak :))

Névtelen írta...

Ma elkészítettem, és nagyon finom lett! Köszi a receptet! :))

Panna írta...

Flóra,

Örülök, hogy ízlett ;)