Keresés ebben a blogban

2012. jún. 16.

Eper dzsem és eper szörp egyszerre

Ha éppen tv közelben vagyok akkor egy műsort szívesen megnézek benne. Ez pedig nem más, mint a Gasztroangyal. A múltkor pl. akkor mentem haza a munkából, amikor Szekszárdon forgattak :) Jól meg is néztem magamnak őket, mert egy pillanatra nem akartam hinni a szememnek. Aztán persze azóta már mutatták is a felvételt :) Szóval tényleg őket láttam. Ebben a műsorban láttam, ahogy a Borbás Marcsi egyszerre készített eper szörpöt és lekvárt is. Ki akartam én is próbálni. Sikerült is jó áron epret vennem, így 5 kg-ból lett 6 üveg lekvárom és 2 üveg szörpöm :)

 Hozzávalók:
  • 5 kg eper
  • 2 kg cukor
  • 1 kiskanál borkősav (sajnos hiába próbálkoztam eddig természetes módszerekkel nálam nem élték túl a lekvárok a beépített szekrényes klímát :(
  • dzsem fix

Elkészítés:
  1.  Az üvegeket, tetőket kifőztem.
  2. Az epreket megmostam, krumplinyomóval összetörtem, de csak annyira, hogy bőven maradjon benne egészben is eper.
  3. A cukrot és a borkősavat összeforraltam a darabos eperrel.
  4. A levét csatos üvegbe leszűrtem, ez lett az eperszörp. Dunsztba tettem.
  5. A maradék epret újra felforraltam, fél zacskó dzsem fix-szel összekevertem és ezt is üvegekbe porcióztam. Majd mentek is a dunsztba.
  6. Ja és most először még címkét is készítettem rá :)

Jelentem a szörp nagyon finom, 1 üveg már el is fogyott, messze veri a bolti szörpöket a valódi eper ízével :) A dzsemet még nem kóstoltam, de hamarosan sütök hozzá palacsintát :)






6 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Nagyon ügyes vagy Panna!!! Én is szeretem a Gasztroangyalt, a neten meg szoktam nézni utólag, meg is nézem ezt az adást is :) Én egyszer Balatonfüreden botlottam bele Borbás Matcsiba :)

Panna írta...

Bors and Pepper,

Volt, hogy a neten néztem meg én is az adást :) Utólag is jó :D Balatonfüredet meg amúgy nagyon szeretem :) Ja egyébként a műsorban ha jól emlékszem a szörpnek való epret nem forralták fel, csak én úgy gondoltam így tovább eláll. Bár elég kapós, lehet nem kellett volna emiatt aggódnom :D

Emi írta...

Mindkettő nagyon finom lehet! És milyen egyszerű elkészíteni, kettőt egy csapásra:) Én még sosem főztem semmilyen dzsemet, de majd csak belenövök:))

Panna írta...

Emi,

Meglátod egyszer készítesz majd és utána sorra jön a többi :) Egyébként nekem is azért tetszett meg mert egyszerre tudtam két félét készíteni, szörpöt és dzsemet is :)

mellissina2 írta...

Nagyon finom lehet mindkettő,hiába az igazi az igazi!!! Most már én is figyelem a Gasztroangyalt,a nővérem hívta fel rá a figyelmem!

Panna írta...

Piroska,

Na igen, jól is döntöttem, hogy idén készítettem szörpöt és dzsemet is :) Jó kis műsor és lehet interneten is nézni, meg a receptek is fenn vannak :)