Keresés ebben a blogban

2012. jún. 27.

Kókuszos kuglóf

Ez az első édes kuglófom. Mint már írtam a Vendégváró tavaszi kuglófomnál, hogy nálunk a Mama sütött minden vasárnap kuglófot, finom mazsolásat. Most már, hogy szegény nem él szinte nem is eszünk kuglófot. Úgy tűnik ez az Ő reszortja volt. Azért nekem sem árt most már megtanulni. Így összekaptam magam és sütöttem egy szimpatikus recept alapján egyet. Finom reggelim lett belőle.  :) Na jó nem faltam fel egy reggelire az egészet :)

A recept egy Blikk Nők 2009-es őszi receptfüzetéből van.

Hozzávalók:
  • 4 db tojás
  • 25 dkg porcukor
  • 1,5 dl olaj
  • 15 dkg tejföl
  • 25 dkg finomliszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 8 dkg kókuszreszelék
  • 2 tk. citromlé
  • 2 dkg kakaópor
  • 10 dkg puha vaj
  • vaj és liszt a formához

Elkészítés:
  1.  A szétválasztott tojások sárgáját keverjük krémesre 15 dkg cukorral, az olajjal, a tejföllel. Adjuk hozzá a kókuszreszelék 3/4-ét és a sütőporral vegyített lisztet. A fehérjékből a citromlével verjünk habot és keverjük a masszához.
  2. A tészta felét színezzük meg a kakaóporral. Öntsük kivajazott, kilisztezett kuglófformába előbb a natúr, majd a barna tésztát és süssük 150 fokos sütőben 50 percig. Keverjük simára a vajat a maradék cukorral, kenjük meg vele a sütit, majd szórjuk rá a maradék kókuszreszeléket is.

8 megjegyzés:

Emi írta...

Nagyon finom lehetett! Imádom a kókuszos sütiket. Kuglófformám még nincs, de listára van írva:) Látod így maradnak fenn és szállnak generációról generációra a hagyományok. Te vagy a soros:)

Kati írta...

Én is vágyom egy kuglóf formára, de abból is mint a piteformából, kivárom az igazit. Csodás lett a kuglófod, én még sosem ettem.

tejszínhab írta...

Nagyon szép lett! Az íze is mennyei lehet! El tudom képzelni egy finom kávéval egy napsütötte teraszon :))

Bors and Pepper írta...

Egy húron pendülünk :) Nálam is kuglóf volt! Nagyon tetszik a tied is :)

Angi Angéla írta...

Nagyon fincsi lehet! Nálunk is felkapott a kuglóf!

Éva írta...

Ó, de nagyon szépséges és finom kuglófot csináltál!

trollanyu írta...

Nagyon jó kis kuglóf, én nagyon szeretem a kuglófokat:) Egyszer te is leszel nagymama és majd a te unokáid is imádni fogják a vasárnapi kuglófokat, amit sütsz:)

Panna írta...

Emi,

A kókuszos sütiket én is nagyon szeretem :)A kuglóf formám meg mondanom sem kell, hogy úgy örököltem. Úgy tűnik tényleg én vagyok a soros a családban ..

Kati,

Köszönöm! Na akkor előbb- utóbb megtalálod a megfelelő kuglóf formát :D

Tejszínhab,

Ne is mond, minden adva van hozzá :) Kávé is és napsütötte terasz is :) Mondjuk csak reggel vagy este ideális kiülni ebben a forróságban :)

Bors and Pepper,

Most jártam Nálad :) Jaj a Tiéd is olyan guszta!

Angi Angéla,

Azt el is hiszem :) Én leginkább reggelire szeretem :)

Éva,

Köszönöm :) Igyekeztem :) Biztos a Mamának is tetszene :)

Trollanyu,

Én is nagyon szeretem, főleg melegen megkezdeni :) Remélem úgy lesz és egyszer én adom tovább a receptjeimet :)