Keresés ebben a blogban

2012. jún. 19.

Bodza szörp

Ez az első önálló bodza szörpöm. Nagyon be voltam sózva, hogy én idén készítek magamnak szörpöket. Hát ez sem olyan, mint a bolti vagy amilyent még régen anya csinált, de az enyém és szeretem :) Több receptet elolvastam végül Krisztináé tűnt a legszimpatikusabbnak :)

Hozzávalók:
  •  kb. 10-10 bodza virág
  • 1 kg cukor
  • 1 kiskanál citromsav
  • 3 citrom 
  • 1 kiskanál borkősav
  • 5 liter víz
Elkészítés:
  1.  A bodza virágokat megmostam.
  2.  A cukrot karamellízálom. Felöntöttem az 5 l vízzel. Persze a karamell rögtön összeugrott, megkeményedett. Kitartó forralás eredményeként viszont felolvadt és elkészült a karamelles cukorszirup. Feloldottam benne a citromsavat és a borkősavat.
  3. Levettem a tűzhelyről.
  4. 1,5 citrom levét belekevertem, 1,5 citromot pedig belekarikáztam. 10 bodza virágot tettem bele ázni.
  5. Kb. 2 nap után lecseréltem a virágokat és tettem bele frisseket, így intenzívebb ízt lehet kapni.
  6. További 2 napig állni hagytam.
  7. Leszűrtem, üvegekbe töltöttem.



5 megjegyzés:

Kati írta...

De szép színe lett:) A karamellizált cukortól gondolom:) Így még nem készítettem, de jövőre én is kipróbálom.

tejszínhab írta...

De guszta! Ebben a melegben behűtve, szívószállal, egy tengereparton...hmmm...:)

Éva írta...

Nagyon szép a színe. Valamikor én is csináltam de annak világosabb volt a színe, de talán azért mert cukrot nem kellett karamellizálni az én receptemben. Biztosan nagyon finom az íze! Milyen jó lesz télen akkor fogok majd kunyerálni kis kóstolót!:-))

trollanyu írta...

Nagyon ügyes vagy, hogy még szörpöt is főzöl:) Akartam én is, de ez most elmaradt. Nagyon tetszik ez a recept, csak nálunk többszörös mennyiség kellene:)

Panna írta...

Kati,

Igen a karamellizált cukortól lett ilyen élénk színe :)

Tejszínhab,

Mondasz valamit :) Jó is lenne most vízparton lenni és valami finom hideget inni :)

Éva,

Tuti azért nem volt ilyen színű a Tiéd mert abba sima cukor volt :) Ajjaj, lehet télen már nem tudok kóstolót adni. Most vagy bodzát vagy eper szörpöt iszok :)Eléggé rájártam már a készletre :)

Trollanyu,

Sajnos nem vagyok olyan ügyes, mint szeretném. Mostanában eléggé ellustultam és csak gyors ételeket készítek.. Amúgy meg lehet ám ezt a szörpöt többszörös mennyiségben is készíteni :D