Keresés ebben a blogban

2012. jún. 25.

Töltött padlizsán

Töltött padlizsánt már több variációban készítettem. Paradicsom-, pörkölt alappal, rizzsel ezúttal a rizst cseréltem ki hajdinára. Ne csak mindig rizst együnk.

Hozzávalók:
  • 4 db közepes padlizsán
  • 30 dkg darált hús
  • 5 dkg hajdina
  • 2 dkg tejföl
  • 1 ek. pirospaprika
  • 1 ek. ecet
  • őrölt bors
  • 1 ek. ételízesítő
  • 1 fej vöröshagyma
  • sajt a tetejére
Elkészítés:
  1. A meghámozott padlizsánokat megmossuk, félbevágjuk, kimagozzuk. Enyhén ecetes, sós vízben puhára főzzük.
  2. Közben a darált húsból pörköltet készítünk.
  3. A hajdinát megfőzzük. Ha kész a húshoz adjuk.
  4. A szaft és a tejföl felét félretesszük. 
  5. A hajdina-darált hús masszát a fél pohár tejföllel és ételízesítővel összekeverjük. 
  6. Egy kis tepsibe egymás mellé rakjuk a padlizsánokat, megtömjük a töltelékkel. A maradék tejföllel, pörköltlével és reszelt sajttal beterítjük és a sütőben szép zsemleszínűre barnítjuk.


10 megjegyzés:

Éva írta...

Szeretem ezeket a tökféléket, de eddig csak rántva ettem pedig nagyon finom lehet így töltve is! Nagyon guszta!

Emi írta...

Nagyon gusztának néz ki és jól is hangzik!
Én a padlizsánnal csak rántva vagy krémbe vagyok barát. Próbáltam rakott padlizsánt, de nem jött be, aztán megmaradtam a kedvelt változatoknál. Eddig!

Seffer Lilla írta...

Nagyon jól néz ki, még nem próbáltam ki, de majd eljön az ideje...:)

Okki írta...

Nagyon szeretem a töltött padlizsánt, bármi is legyen a töltelék. :)

Angi Angéla írta...

Nagyon jól hangzik!

Panna írta...

Éva,

Na látod, én meg még rántva nem ettem padlizsánt :)

Emi,

Ha van kedvenc, bevált recepted akkor akkor lehet, hogy töltve nem is kell erőltetni. Bár lehet, ha Te készítenéd akkor ízlene..

Lilla,

Köszönöm és hajrá! ;)

Okki,

Én is :)

Angi Angéla,

Örülök, hogy tetszik! :)

Barbi konyhája írta...

Jaj, de jó ötletet adtál! Egészen megéheztem!! Guszta!! :)

Panna írta...

Barbi,

Örülök, na meg akkor tessék elkészíteni ;)

Kati írta...

Én is rég szemezgetek a töltött padlizsánnal, de még nekem se volt merszem:) A tied viszont nagyon inycsiklandó látvány.

Panna írta...

Kati,

Ha szereted a padlizsánt, akkor bátran próbáld ki :) Nagyon finom!