Keresés ebben a blogban

2011. jún. 6.

Meggy leves

Megérett a meggy... így kezdődik egy kedves gyerek mondóka is és most az én receptem is. :)) Végre, egyre több gyümölcs közül lehet válogatni. Már nagyon vártam ezt az időszakot! Imádom a gyümölcsöket, de télen már nagyon tudom unni az almát, banánt, narancsot és mandarint és társaikat.. Ezért is különösen nagy öröm számomra, hogy hétről- hétre bővül a választék, mert válogatni jó :))
Még sosem főztem gyümölcs levest, pedig imádom. Most, hogy főztem és nem is volt bonyolult azt kell, hogy mondjam, vétek volt eddig várnom az elsőre..

Hozzávalók:
  • meggy
  • 3 ek. méz
  • fahéj
  • főző tejszín
  • 1 ek. liszt
  • csipet só
  • 1 ek. vanília puding

A meggyet alaposan megmostam és kiválogattam a már nem levesbe valókat. A gyümölcs mennyiségétől függően nálam 1 liter vízben feltesszük főni a gyümölcsöket, a vízbe tettem még 3 ek. mézet, fahéjat (úgy ránézésre, vagy inkább ízlés szerint??) és egy csipet sót. Közben elkészítettem a habarást, 1 ek. vanília pudingot és 1 ek. lisztet tejszínnel csomómentesre elkevertem. Amikor megfőtt a gyümölcs behabartam, és még pár percig főztem. Tejszínhab szívvel a tetején tálaltam. Ezzel a tányérral még melegen ettem, de már nagyon várom, hogy holnap hidegen is megkóstolhassam. :))


5 megjegyzés:

Mrita írta...

Húúú ez nagyon guszta hidegen még finomabb lesz én imádom. Szoktam én is készíteni.

Kati írta...

Hidegen talán még finomabb.

Panna írta...

Mrita,

Én is imádom és ezentúl gyakrabban fogok gyümölcslevest készíteni, ez már biztos :)

Kati,

Már alig várom, hogy holnap hidegen ehessek belőle, addigra biztosan az ízek is jobban összeérnek benne..

Angi Angéla írta...

Nagyon guszta, biztos finom is !

Panna írta...

Angi Angéla,

Köszönöm! Nagyon finom! Azt hiszem rendszeresíteni fogom :))